Saturday, 7 March 2009

Cartoon haste

In its haste to use a controversial New York Post editorial cartoon for a second time Friday, the Toronto Sun wrote a cutline saying it was a New York Times cartoon.

Brett Clarkson got it right in his Page 9 story, but the copy desk did not.

Rupert Murdoch apologized for publication of Sean Delonas's cartoon in the Post, but despite the apology and the outrage some media continue to give the cartoon unwarranted exposure.

1 comment:

  1. I could be wrong but I think CP was responsible for the mistaken reference to the cartoon as coming from the NYT. I saw it referred to as an NYT cartoon in several places, not just the Sun.